زومیت | اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی

آموزش ترید ارز دیجیتال

امروزه تاثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهان بر کسی پوشیده نیست. روز به روز بر تعداد کاربران، موسسات و کشورهای فعال در زمینه تراکنش ارزهای دیجیتال افزوده می شود. بسیاری از مردم مایل به کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هستند. راه های زیادی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که تجارت ارز دیجیتال یکی از آنهاست. معامله، خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کسب سود از نوسانات بازار است. اما باید بدانید که لازمه معامله موفق کسب دانش لازم در این زمینه است. آموزش ترید ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا معاملات سودآوری داشته باشید.


با این حساب تصمیم گرفتیم به زبان ساده برای شما توضیح دهیم که تجارت ارز دیجیتال چیست و شما را با ابزارهای آموزش تجارت آشنا کنیم.


ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، ارزی است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی وجود دارد و نه به صورت فیزیکی. ارز دیجیتال با نام‌های پول الکترونیکی، پول الکترونیکی یا پول نقد سایبری نیز شناخته می‌شود. ارز دیجیتال یک ارز دیجیتال الکترونیکی است که با استفاده از رمزگذاری معامله می شود.لطفا توجه داشته باشید:


رمزارزها ارزهایی هستند که فقط از طریق رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند زیرا فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند. (از لحاظ فیزیکی در دسترس نیست)

از آنجایی که ارزهای دیجیتال نیازی به واسطه ندارند، استفاده از این نوع ارزها می تواند هزینه تراکنش ها را کاهش دهد.

همه ارزهای دیجیتال نوعی ارز دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال رمزارز نیستند.

تراکنش ارز دیجیتال چیست؟

نام کامل تجارت ارز دیجیتال، تجارت ارز دیجیتال (تجارت یا معامله؛ تجارت) است و هدف آن کسب سود در بازه های زمانی مختلف است. انواع ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش در دسترس است و هرکسی می تواند از یکی از آنها برای انجام معاملات بر اساس نیاز خود استفاده کند.


متأسفانه اکثر مقالات و کتاب ها تفاوت بین تجارت و استخراج را نادیده می گیرند. هدف از سرمایه گذاری، کسب ثروت در درازمدت با خرید و نگهداری مجموعه ای از دارایی ها (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و غیره) است. از سوی دیگر، معامله به معنای خرید و فروش مکرر در بازارهای مالی برای کسب سود بیشتر است. در حالی که تجارت ارز دیجیتال و سرمایه گذاری هر دو به دنبال سود بیشتر هستند، راه رسیدن به این هدف متفاوت است.معامله گر کیست؟

معامله گران با هدف کسب سود، ارزهای دیجیتال را بر اساس نمودار قیمت و اخبار بازار معامله می کنند. یک معامله گر حرفه ای کسی است که:


او توانایی مطالعه موضوعات روز دنیا و انجام تحلیل تکنیکال را دارد.

توانایی تفکر در مورد تمام جنبه های یک موضوع را داشته باشد.

او از صبر و انضباط بالایی برخوردار است.

قادر به استخراج اطلاعات از نمودار قیمت است.

فعال است نه ناظر بازار.

جهت درست بازار را تشخیص می دهد.


معامله جفت ارز به چه معناست؟

معامله جفت ارز زمانی اتفاق می افتد که دو ارز مختلف با یکدیگر مبادله یا معامله شوند (یک جفت ارز). ارز اول در این معامله، ارز پایه و ارز دوم، ارز مظنه نامیده می شود.


در بیشتر موارد، بزرگترین اشتباه معامله گران این است که ارز مناسب را انتخاب نمی کنند. انتخاب جفت ارز مناسب در تعیین استراتژی ورود و خروج به بازار بسیار مهم است. بنابراین قبل از معامله جفت ارز باید اطلاعات این قسمت را پر کنید. در حال حاضر امکان معامله جفت ارز با ارز دیجیتال تتر در والکس وجود دارد.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

انواع تراکنش های ارز دیجیتال

معامله گران ارزهای دیجیتال ابتدا باید دانش تحلیلی برای مطالعه بازار داشته باشند.تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند. یادگیری این دو روش به معامله گر کمک می کند تا در زمان مناسب تصمیمات سریع و آگاهانه بگیرد که به نفع او خواهد بود. از طرف دیگر، هر معامله‌گری باید استراتژی معاملاتی متناسب با خودش داشته باشد تا بتواند با آرامش بیشتری معامله کند و از هیجان دور بماند. به عنوان مثال، یک معامله گر باید چارچوب زمانی را در تحلیل خود تعیین کند. برای انتخاب بهترین بازه زمانی، هر معامله گر باید استراتژی معاملاتی، اهداف و ویژگی های شخصیتی خود را در نظر بگیرد.


به طور کلی، برای معامله گران باتجربه، معاملات ارزهای دیجیتال کوتاه مدت و برای معامله گران بی تجربه، تجارت بلند مدت ارز دیجیتال توصیه می شود. در زیر به روش‌های مختلف معاملاتی بر اساس بازه‌های زمانی مختلف می‌پردازیم.


فوراً ارزهای دیجیتال را بخرید و بفروشید یا دوباره بفروشید

به رفتار معامله ارز دیجیتال در مدت زمان بسیار کوتاه (ثانیه تا دقیقه) برای کسب سود سریع، معاملات فوری یا اسکالپینگ می گویند. این روش به زبان ساده به این صورت است که معامله گران ارز دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می کنند و پس از افزایش قیمت آن را می فروشند.با توجه به استراتژی معاملاتی معامله گر، ممکن است میزان سود در نظر گرفته شده برای هر فروش اندک باشد و با افزایش تعداد معاملات، میزان سود به دست آمده قابل توجه باشد.

روش تحلیل در این روش مبتنی بر استفاده از ربات های معاملاتی، بسترهای معاملاتی خودکار و تحلیل تکنیکال است (در این تحلیل فقط متغیرهای قیمت در نظر گرفته می شود).


خرید و فروش ارزهای دیجیتال روزانه یا تجارت روز

معاملات روزانه یک تجارت کوتاه مدت است که ممکن است به معنای نگهداری دارایی تنها برای یک روز باشد. در این روش، معامله گران با امید به کسب سود ناچیز اما سریع، قبل از پایان روز دارایی ها را می فروشند. معاملات درون روزی پتانسیل رشد آتی ارزهای دیجیتال را در نظر نمی گیرد و تنها از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در روز برای کسب سود استفاده می کند.

یکی از مهمترین مزیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت روزانه این است که معامله گران می توانند نتایج معاملات خود را خیلی زود ببینند و با محاسبه سود یا زیان خود، استراتژی معاملاتی خود را برای چند روز آینده تعیین کنند. روش تحلیل در معاملات روزانه ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است.

بیشتر بخوانید:آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال


معاملات نوسان ارز دیجیتال

معاملات ارز دیجیتال از طریق روش خرید و فروش نوسان در بازه های زمانی میان مدت انجام می شود.متفاوت از کسب سود ناچیز از طریق خرید و فروش روزانه در معاملات روزانه، خرید و فروش باندی با استفاده از تحلیل تکنیکال موقعیت مناسبی را برای سرمایه گذاری در مدت 2 هفته تا 2 ماه پیدا می کند تا سود بیشتری کسب کند.


معاملات نوسانی یک نوع معامله بسیار محبوب برای معامله گران ارزهای دیجیتال است، زیرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اغلب در طول هفته دچار نوسانات شدید قیمت می شوند. این نوسانات قیمت به معامله گران اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به نقاط ورودی و خروجی صحیح، سودهای کلانی به دست آورند.


خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق نگهداری یا معامله موقعیت

معاملات ارز دیجیتال از طریق روش موقعیت یابی بلند مدت و با استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام می شود. در واقع در این روش با استفاده از تحلیل فاندامنتال، 3 تا 12 ماه موقعیت خرید و فروش در نظر گرفته می شود (بررسی متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارزهای دیجیتال و موسس ارز دیجیتال مورد نظر).اگرچه تجارت ارز دیجیتال بر اساس مکان ممکن است ساده به نظر برسد، اما قوانین خاص خود را دارد که باید با آنها آشنا باشید. در حالی که معاملات موقعیت بیشتر بر تحلیل بنیادی متکی است، همچنین به کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال برای یافتن موقعیت های ورودی و خروجی نیاز دارد.


تجارت کپی، بهترین استراتژی برای معامله گران تازه کار

تجارت کپی یکی از استراتژی های تجارت ارز دیجیتال است. در این روش کاربر یک معامله گر حرفه ای را انتخاب می کند و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که آن معامله گر انجام می دهد. در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند با بررسی نمایه‌های معامله‌گران حرفه‌ای و انتخاب افرادی که می‌خواهند دنبال کنند، روش معاملات کپی خودکار را انتخاب کنند.

یکی از مهمترین مزایای معاملات کپی کاهش ریسک معاملات است. زیرا معامله گران همان رفتارها و استراتژی های معامله گران حرفه ای را اجرا می کنند. بنابراین امکان انجام معاملات زیانده کاهش می یابد. اما باید توجه داشت که این روش برای معامله گران تازه کار توصیه می شود. از آنجایی که این رویکرد می تواند منجر به وابستگی بیش از حد معامله گر به دیگران شود، در نهایت معامله گر اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری را از دست می دهد.ابزارهای ضروری برای آموزش تجارت ارز دیجیتال

یک معامله گر برای داشتن نگرش صحیح نسبت به بازار باید از مجموعه ابزارهای مورد نیاز برای معاملات ارز دیجیتال استفاده کند. معامله گران می توانند از ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده کنند. با این حال، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش پرکاربرد برای تعیین بهترین زمان برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال هستند.


تحلیل بنیادی

در این نوع تحلیل، معامله گران عوامل اصلی موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند که آیا ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر. مهمترین هدف تحلیل بنیادی تحلیل ارزش و قیمت ذاتی یک ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی است. ارزش ذاتی در واقع ارزش واقعی یک ارز دیجیتال است.


اگر ارزش ذاتی کریپتوکارنسی بالاتر از ارزش فعلی آن باشد، می توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی دارایی ارزان است و می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد، اما اگر ارزش ذاتی ارز دیجیتال کمتر از ارزش فعلی آن باشد، قیمت فعلی دارایی منطقی نیست و باید منتظر ماند تا وارد بازار شود.تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بر بررسی عملکرد قیمت گذشته برای تعیین ارزش دارایی و پیش‌بینی حرکات آتی متمرکز است. سرمایه گذارانی که با استفاده از این روش بازار را تحلیل می کنند، معتقدند که تاریخ همیشه تکرار می شود. بنابراین سعی می‌کنند با استفاده از نمودارها و روابط ریاضی، روند قیمت‌های گذشته را به منظور پیش‌بینی نوسانات و رفتار قیمت‌ها در آینده تحلیل کنند. به دلیل استفاده زیاد از نمودارها در این نوع تحلیل، تحلیلگران تکنیکال به چارتیست ها نیز معروف هستند. مهمترین ابزارهای تحلیل تکنیکال برای معاملات ارزهای دیجیتال شامل نمودار قیمت، الگوی قیمت، خطوط حمایت و مقاومت، اندیکاتورها و غیره است.


آموزش تجارت ارز دیجیتال

تجارت ارزهای دیجیتال بدون دانش کافی مانند غواصی در تاریکی است. افراد زیادی هر روز برای کسب سود وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند، اما به دلیل فناوری ناکافی، متحمل زیان های سنگین و از دست دادن دارایی ها شده اند. اگر تصمیم به کسب درآمد از مبادلات ارزهای دیجیتال دارید، می توانید با گذراندن دوره های آموزشی تجارت، دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.برخی از موضوعات مهم برای آموزش تجارت ارز دیجیتال عبارتند از:


با اصطلاحات ارز دیجیتال آشنا شوید

دنیای ارزهای دیجیتال مملو از اصطلاحات مختلف است و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، حتماً در معامله ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه خواهید شد. اولین قدم، معرفی مختصری از این اصطلاحات است تا بتوانید در مورد هر اصطلاح اطلاعات بیشتری کسب کنید.


با شبکه های بلاک چین آشنا شوید

ابتدا باید با مفهوم بلاک چین، انواع آن و مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید تا بتوانید بلاک چین های ارزهای دیجیتال مختلف را با هم مقایسه کنید. در این فصل، بلاک‌چین‌های ارزهای رمزنگاری شده معروف مانند بیت‌کوین را معرفی می‌کنیم و منابع مهمی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شبکه‌های بلاک چین در اختیار شما قرار می‌دهیم.


با کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوید

هنگام معامله ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری ارزهای دیجیتال نیاز دارید. انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد که هر کدام اهداف متفاوتی را انجام می دهند. در این بخش با انواع کیف پول و نحوه ایجاد و اتصال آنها آشنا می شوید. علاوه بر این، تمامی نکات امنیتی مهم مربوط به کیف پول ارزهای دیجیتال برای افزایش امنیت دارایی توضیح داده خواهد شد.آشنایی با کیف پول های معروف و نحوه تراکنش در آنها موضوع دیگری است که به آن خواهیم پرداخت.


با انواع صرافی ها و نحوه کار با آنها آشنا شوید

صرافی های ارز دیجیتال به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مراحل در تجارت ارز دیجیتال، انتخاب صرافی است، شناخت انواع صرافی ها و نحوه کار با آنها بسیار مهم است. ضمناً در این قسمت همکاری با برخی صرافی های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی نیز معرفی شده است.


آموزش تحلیل بازار ارز دیجیتال

اگر با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نباشید مطمئناً نمی توانید تجارت سودآوری داشته باشید. تجزیه و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستند که به شما کمک می کنند تعیین کنید کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است. در این بخش تمام ابزارهای رایج در تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی معرفی می شود.


تجارت اجتماعی بهترین منبع برای آموزش تجارت ارز دیجیتال است

تجارت اجتماعی یکی از راه های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زمان کافی برای یادگیری تجارت ارز دیجیتال ندارید، تجارت اجتماعی بهترین گزینه برای شماست.زیرا به این ترتیب شما قادر خواهید بود اقدامات معامله گران حرفه ای را مشاهده و تقلید کنید.

تجارت اجتماعی در واقع یک پلت فرم شبکه اجتماعی است که معامله گران می توانند ایده ها و استراتژی های تجارت ارزهای دیجیتال خود را به اشتراک بگذارند. با مشاهده گزارش های ثبت شده می توانید استراتژی مورد نظر خود را بیابید و دقیقا همان استراتژی را اجرا کنید.

یکی از مهمترین مزایای این رویکرد افزایش دانش جمعی و کمک گرفتن از تجربیات دیگران است. از طرفی یک منبع در دسترس برای آموزش تجارت است و کار بر روی این پلتفرم ها بسیار آسان است. تعداد فزاینده ای از پلتفرم های تجارت اجتماعی وجود دارد که محبوب ترین آنها عبارتند از:


بازرگانی آوا

eToro

نمای معامله

ارزهای دیجیتال مهم و شناخته شده برای تراکنش ها کدامند؟

اگر تصمیم به کسب درآمد از مبادلات ارزهای دیجیتال دارید، مهم است که کمی در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها بدانید. در اینجا 5 ارز دیجیتال معروف (رمزگذاری) آورده شده است:


ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین (BTC) یک ارز دیجیتال است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 پیشنهاد و در سال 2009 ایجاد شد.شما می توانید مانند ارز معمولی از بیت کوین برای خرید و فروش اقلام مورد نظر خود استفاده کنید و می توان گفت که بیت کوین از نظر کاربرد هیچ تفاوتی با سایر ارزهای رایج ندارد.


استفاده از بیت کوین کار سختی نیست و برای استفاده از آن نیازی به درک جزئیات فنی نحوه عملکرد شبکه بیت کوین نیست. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین روی تلفن یا رایانه خود نصب کردید، می توانید هر مقدار بیت کوین را در هر زمانی به کیف پول شخص دیگری منتقل کنید.


ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم (ETH) یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز با عملکرد قرارداد هوشمند است. این سیستم غیرمتمرکز توسط هیچ فرد یا سازمانی کنترل نمی شود و تراکنش های اتریوم مستقل از بانک ها انجام می شود. ارز دیجیتال مبادله شده در این شبکه اتر نام دارد.


موج دار شدن

ریپل (XRP) یک صرافی امن با سرعت بالا، شبکه حواله و سیستم تسویه حساب است. این برنامه پرداخت های بین المللی فوری، ایمن و کم هزینه را ارائه می دهد. شبکه پرداخت ریپل در واقع پول را از طریق ارتباط با بانک ها و مؤسسات مالی در سراسر اینترنت جابجا می کند.ارز دیجیتال لایت کوین

لایت کوین (LTC) یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب است که تحت مجوز MIT/X11 منتشر شده است. این ارز از بیت کوین الهام گرفته شده است و از نظر فنی تقریباً مشابه بیت کوین است. تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین در نرخ تولید بلاک است. بلاک های لایت کوین سریعتر از بیت کوین تولید می شوند. بنابراین، زمان تایید تراکنش لایت کوین کمتر از بیت کوین است.


بیت کوین کش

بیت کوین کش (BCH) فورکی از بیت کوین است که برای حل برخی از مشکلات بیت کوین مانند محدودیت اندازه بلوک ایجاد شده است. با بروزرسانی بیت کوین، اندازه بلوک از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش یافت. با افزایش تعداد بلاک های بیت کوین کش، تراکنش ها سریع تر می شوند و زمان کمتری می گیرند.


در یک پلت فرم معاملاتی امن معامله کنید

تنها با یادگیری و ارتقای سطح دانش در زمینه ارز دیجیتال می توان به تجارت ارز دیجیتال برای سود پرداخت. با افزایش مداوم اطلاعات، پلتفرمی که برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال انتخاب می کنید بسیار مهم و بسیار حساس است.


اگرچه کاربران ایرانی در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال با مشکلاتی مواجه هستند، اما والکس بستر امنی را برای تجارت ارزهای دیجیتال و معامله جفت ارز (بر اساس تتر) فراهم می کند تا برخی از این مشکلات مانند دسترسی به بازارهای خارجی (بایننس یا سایر پلتفرم های خارجی)، خرید و فروش با سود ناعادلانه و کلاهبرداران در این زمینه را برطرف کند.برای مشاوره و تجارت ارزهای دیجیتال می توانید به تیم والکس بپیوندید.

برچسب ها: آموزش ترید ارز دیجیتال , ارز دیجیتال ,

[ بازدید : 50 ]

[ شنبه 31 تير 1402 ] 14:12 ] [ mehdi ]

[ ]

دانلود بازی کامپیوتر تحصیل در گرجستان صادرات به گرجستان تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) دانلود فیلم هندی ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری ال تی پارت روغن زالو چیست Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]